Användarvillkor
● När kunden undertecknar fullmakten medges Relova en rätt att företräda och representera kunden, vilket innebär att avtalet träder i kraft. Genom att signera och skicka in fullmakten till Relova bekräftar kunden att denne har den nödvändiga juridiska behörigheten att ingå avtalet.
● Avtalsperioden sträcker sig sedan från undertecknandet till dess att Relova fått in ersättningen från försäkringsbolaget i sitt klientkonto, erhållit sitt arvode på 20 procent och slutligen överfört resterande belopp till kunden.
● Relova förbehåller sig rätten att säga upp avtalet när som helst genom skriftlig meddelande till kunden om de bedömer att det inte finns någon möjlighet för kunden att få ersättning för skadan inom ramen för tjänsten som Relova erbjuder. Denna bedömning kan grundas på olika faktorer såsom ett konstaterande av att kunden saknar en försäkring, skadan är preskriberad eller i de fall då skadan och dess ersättningsanspråk genomgår en rättslig tvist.
● Avtalet kan också sägas upp utan uppsägningstid genom skriftligt meddelande till kunden om denne inte uppfyller sina skyldigheter enligt de här angivna användarvillkoren.
● Uppsägningen träder i kraft från och med den dag då kunden mottar meddelandet.
● Enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har kunden en ångerrätt på 14 dagar från avtalets ingående. Kunden kan ångra avtalet genom att lämna eller skicka ett meddelande till Relova inom denna tidsram.
● Om Relova väljer att påbörja ärendet, oavsett om ångerrätten har löpt ut eller inte, kan kunden återkalla fullmakten och avbryta ärendet. Kunden kan dock bli skyldig att ersätta Relova för kostnader som uppstått, detta inkluderar nedlagd arbetstid och eventuella journalbegäranden.
● Vidare genom att ta del av användarvillkoren medger kunden att denne inte skall åta sig själv, eller genom ett annat ombud, föra förhandlingar direkt med försäkringsbolaget utan Relovas medgivande. Kunden är även skyldig att hänvisa försäkringsbolag och andra som erbjuder sig att driva kundens anspråk i saken till Relova.
● Om kunden inte mottar någon ersättning från försäkringsbolaget har Relova ingen rätt till något arvode. Vid en lyckad handläggning av ärendet i form av att kunden erhåller ekonomisk ersättning från försäkringsbolaget erhåller Relova 20 procent av den ekonomiska ersättningen enligt lag (1944:181) om redovisningsmedel, vilket betalas direkt till Relova.
Kan jag få ersättning?
Fyll i formuläret nedan så får du ett preliminärt svar direkt. Våra handläggare kommer sedan
ta tag i ärendet.